Adıyaman
+19°C

Yük.: +20°

Düş.: +10°

Cu, 27.05.2016

Haberler


14

Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Uslu, 9 yıllık çalışmalarını değerlendirdi.

2009 yılından beri Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanlığı görevini yürüten Odamız Başkanı Mustafa Uslu, kendi döneminde yapılan hizmetleri düzenlediği basın toplantısıyla anlattı. Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu üyeleri, kentte görev yapan basın mensupları ile kahvaltılı programda bir araya geldi. Grand İskender otelde düzenlenen kahvaltı programına; ATSO Başkanı Mustafa Uslu, Başkan Yardımcısı Mehmet Eroğlu, Yönetim Kurulu Üyeleri Nuri Günaydın, Sıdık Erdal Aslan, Mehmet Atlı, Zeynel Çelik, Ejder Bozkurt, Mehmet Gaffar Kingir ile basın çalışanları katıldı.

9 yıllık çalışmalarını sunum eşliğinde anlatan ATSO Başkanı Mustafa Uslu, “Seçildiğimiz günden bugüne Odamız hangi görevlerde bulundu, neler yaptı, sizlerle bunu paylaşmak istedik. 14 Şubat 2009 tarihinde çok değer verdiğim Zafer başkandan görevi devraldık. 17 Mayıs 2013 tarihinde ikinci dönemimize seçildik. Odamızda farklı sektörleri temsil eden 18 meslek grubumuz var. 18 meslek grubundan toplam 45 meclis üyemiz mevcuttur. Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası “Üyelerimiz Oda için değil, Oda üyelerimiz için vardır” felsefesi ile temsil ettikleri kişilere en iyi hizmeti en iyi koşullar altında vermenin çabası içerisindedir. Odamızın faal üye sayısı 3.900’dür. 3.900 üyemize hizmet vermekteyiz. Ticaret ve Sanayi Odasının asli görevlerinden asli görevlerinden birisi bu insanlara hizmet etmektir rehberlik yapmaktır ön ayak olmaktır. Odamızda Ticaret Sicil Müdürlüğü, Şirket Kuruluşu, K Yetki Belgesi, İş Makineleri Tescili, Dış Ticaret, Kapasite Raporu, AR-GE ve Proje Birimi alanlarında hizmet verilmektedir. Göreve geldikten sonra üyelerimizin Odamızdan daha etkin faydalanmaları için birimler kurduk. Birim sayısını arttırarak mevcut birimlere ek olarak; K Yetki Belgesi, AR-GE Proje Birimi, Dış Ticaret Birimi, Basın ve Halkla İlişkiler birimlerini kurduk. Bunlar çok önemli. Özellikle söylemem lazım. Yani AR-GE ve proje konusunu çok önemsiyoruz. Biz bu birim sayesinde yaptığımız projelerin ne kadar önem arz ettiğini hep birlikte göreceğiz. 2009 yılında görevi devraldığımızda hizmet binamızı sizlerde biliyorsunuz 300 metrekarelik bir mekândı. Ticaret ve Sanayi Odaları her zaman söylüyorum dünyada olduğu gibi Adıyaman’da da kentin katma değerini üreten, kentin lokomotifidir. Sanayici tüccar demek itibarlı kesimdir. Bu kesimi temsil etmenin de ne kadar önemli olduğunu hepiniz bilmektesiniz. Göreve geldikten sonra ilk yönetim kurulu toplantısında bu büyük eksikliği tespit ederek Adıyaman’da katma değer üreten bu saygın kesimin ve hizmet binasının hiçte yakışmadığını arkadaşlarımızla istişare ettik. Dedik ki ‘Bu dönemde hedefimiz bu kesime layık olan bir hizmet binasını bitirip hizmete açmaktır’. Geçmişte bu Odada görev yapan herkesin başımızın üstünde yeri var. Herkes bir şeyler yapmıştır tebrik ve takdir ediyoruz. Ama biz kendi dönemimizde ne yaptığımızı bugün zaten bu işin en önemli ayağı da sizlerle bunu paylaşmaktır. Yeni hizmet binamızda modern 4.440 m2 alanda hizmet vermekteyiz. Gururla Adıyaman sanayicisine yakışır bir hizmet binasını görüyorsunuz. Hizmet binamızda 400 kişilik çok amaçlı konferans salonumuzun olduğunu gururla söylemek istiyorum. Bu salonumuzu çevre illerimizde Gaziantep, Diyarbakır, Kahramanmaraş dahil fonksiyonel olmayan bir özellik var. Simotene sistemiyle ufkumuzu geniş tutarak dünyanın da globalleştiğini düşündüğümüzde yarın belki Avrupa’dan, Arap ülkelerinden bizlere heyetlerin geleceğini de hesaba katarak Arapça ve İngilizce sistemlerini kurduk. Hamdolsun şu anda böyle bir toplantı olacağı zaman salonumuz kullanıma açıktır” dedi.

Mustafa Uslu, Dijital Dönüşüm Projesini başlattıklarını ve hizmeti üyenin ayağına götürdüklerini belirterek, “Üyemizin Odamızdan alacağı herhangi bir belge almak veya aidat ödemek için Odaya gelme külfetini ortadan kaldırdık. Bu belgeleri elektronik ortamda vermeye başladık. Üye hiç bankaya gitmeden işlemlerini Odada bitiriyor. Ticaret Sicil Harcı, Rekabet Kurumu Payı, Ticaret Sicili Gazetesi İlan Bedeli ücretlerini Odada ödüyor. Tüm şirket kuruluş işlemleri Odalarımızdaki Ticaret Sicil Müdürlüklerinde gerçekleşecek. İmza onayı ile defter onayı yalnızca Ticaret Sicil Müdürlüklerinde gerçekleşecek. Rekabet Kurumu payı Ticaret Sicil Müdürlüklerinde alınacak. Limited Şirketlerde yüzde 25 sermaye blokajı kalkıyor. SGK kaydı otomatik gerçekleşecek. Nefes Kredisi, KOSGEB ve yeni KGF sistemi ile KOBİ kredilerinde yeni bir dönem başladı. 2017 yılı içerisinde 200 firmaya 9 milyon TL kredi kaynağı sağlandı.

2011 yılında kentimizin yerleşik fuar alanına kavuşması için çalışmalarımız ivme kazandı. Yapılan araştırmalar ve incelemeler neticesinde, Karayolu üzerinde bulunan 23 bin 400 metrekare alan hazineden 200 bin TL bedelle Fuar ve Kongre Merkezi kurulması için satın alındı. Kentimize fuar alanını kazandırmak kolay olmadı. Ankara’da bürokrasi nezdinde çabalarımız neticesinde elde ettik. Fuar alanı için İpekyolu Kalkınma Ajansına proje yapılarak 1 milyon 145 bin TL kaynak alındı. Toplamda ise 2 milyon 300 bin TL’ye mal edildi. Odamız bu projeye 1 milyon 155 bin TL öz kaynak sağladı.

Adıyaman’da ihracata yönelik hizmetlerin yerinde verilebilmesi için acilen Müdürlük açılmasına yönelik ihtiyaç talebimiz yetkili mercilere iletilmiş olup takibi sonucunda İlimizde Gümrük Müdürlüğü, Odamızın girişimleriyle hizmet binamızda faaliyete geçmiştir. Kredi Garanti Fonu gibi kuruluşların sanayicinin işini kolaylaştırması için ilimizde temsilciliğinin açılmasını talep ettik. Bunda da başarılı olduk. Çabalarımız sonucunda kendi hizmet binamızın bünyesinde KGF’nin açılmasını sağladık. 2017 yılında KGF 1000 adet dosya başvurusunda Adıyamanlı sanayici ve iş adamlarına 700 milyon TL kaynak sağladı.

Türk Standartları Enstitüsü kurulmadan önce firmalarımız Gaziantep’te işlemlerini yürütüyordu. Odamız Hizmet Binasında bulunan TSE Adıyaman Temsilciliği 28 Ekim 2016 tarihinde Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkçi ve beraberindeki heyetle hizmete açıldı. Odamızın girişimleriyle Adıyaman’a 200 kişilik öğrenci yurdu ve Anadolu İmam Hatip Lisesini özel çabalarımızla kazandırdık” diye konuştu.

Mustafa Uslu ayrıca şunları söyledi: “İpekyolu Kalkınma Ajansıyla yürütülen güdümlü projeyle Adıyaman Sanayisini Geliştirme Merkezi (ASGEM) ekonomimize kazandırılacaktır. Bu projeyle sanayide ihtiyaç duyduğumuz ara eleman sorunu giderilecek, nitelikli personeller istihdam edilecektir. Projemizin maliyeti 6 milyon TL’dir. Zengin mermer rezervlerine sahip Adıyaman’da çıkarılan mermerin büyük bir kısmı, il genelinde yeterli sanayi tesisi olmadığı için işlenmeden bloklar halinde pazarlanmaktadır. Bununda doğrudan Adıyaman’a bir katkısı bulunmamaktadır. Bunun önüne geçmek, Adıyaman için Katma değer yaratmak amacıyla Adıyaman Mermer İhtisas Organize Sanayi Bölgesi kurulmuş olup, Yönetim Kurulu Başkanlığını da şahsım yürütmektedir.

Göreve geldiğimiz günden itibaren önemsediğimiz projelerden birisi de girişimcilik eğitimleriydi. KOSGEB ve İŞKUR ile projeler yaparak Adıyaman’da bin 110 gencimize Uygulamalı Girişimcilik Eğitimleri vererek iş sahibi olmalarına imkan sağladık. Bilindiği üzere Karayoluyla Taşıma Yönetmeliği hükümlerine göre, yurt içi yük eşya ve yolcu taşımacılığı yapacak kişiler K Yetki Belgesi almak zorundadır. İlimizdeki taşımacılık işi yapan çok sayıdaki gerçek ve tüzel kişiler, K Yetki Belgelerini almak için başka illere gitmek zorunda kalmaktaydı. Bu durumun mağduriyete, zaman kaybına ve israfa yol açmaktaydı. Gerekli girişim ve çalışmalar neticesinde bu sorun çözülerek K Yetki Belgelerini düzenleme yetkisini Ulaştırma Bakanlığı Odamıza vermiştir. Taşıma sektöründe gerekli olan Sayısal takograf için civar illere gidilmektedir. Bu iş için çalışmalarımız tamamlanmış olup, altyapı çalışmaları tamamlandıktan sonra en kısa zamanda bu hizmeti Odamızda vermeye başlayacağız. Ayrıca çeşitli ülkelere iş gezisi düzenlendi. İlimize yönelik teşvik yasasının süresinin uzatılması, tüccar ve sanayicilerin sorunlarının çözümüne yönelik hükümet ve bankalar nezdinde Bakanlıklar bazında bir dizi girişimler yapılmıştır. Uygulamaya giden teşvik yasaları ile ilgili üyelerimizi ve yatırımcıları bilgilendirmeye yönelik konunun uzmanları ile toplantılar yapılmış olup, Adıyaman’ın teşvikte daha cazip olan 6. bölgeye alınması için çaba sarf edilmiştir. Odamızın 4 yıllık stratejik plan çalışmaları, 2016 yılı Mart ayı itibariyle TOBB ETÜSEM işbirliği ile başlanmıştır. TOBB ETÜSEM tarafından Stratejik plan çalışmaları için görevlendirilen Dr.Türkay Kısa tarafından Yönetim Kuruluna ve Odamız personellerine ayrı ayrı olmak üzere Akreditasyon ve Stratejik Plan hazırlama süreçleri hakkında eğitim verilmiştir. Her yıl düzenli olarak Odamızın tarafından Ramazan ayında ilimizde tespit edilen yoksul ve muhtaç ailelere gıda yardımı paketleri dağıtılmıştır. Ayrıca her yıl yardıma muhtaç öğrencilere kıyafet yardımı yapılmaktadır.”

 

 

Okunma Sayısı: 825
resim
Yazdır